Zajęcia korekcyjno - kompensacyjne
Dla kogo są zajęcia korekcyjno-kompensacyjne?
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne skierowane są do dzieci wymagających indywidualnego podejścia, mało samodzielnych, łatwo rozpraszających się, nieśmiałych, z dysleksja rozwojową (dysleksja, dysortografia, dysgrafia). Są polecane także uczniom, którzy mają zaburzenia funkcji wzrokowych, słuchowych czy ruchowych. Jednym słowem do wszystkich dzieci, którym zaburzenia rozwojowe utrudniają opanowanie danych umiejętności, uznawanych za podstawowe. Każdy uczestnik terapii ma do zrealizowania indywidualny program terapii stworzony w oparciu o zalecenia Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej i nauczyciela prowadzącego grupę. Podczas spotkań nauczyciel stara się aktywizować swoich podopiecznych. Terapia będzie skuteczna zarówno w przypadku uczniów z brakami rozwojowymi w sferze percepcyjno-motorycznej jak i z zaburzeniami w sferze emocjonalno-społecznej. Podczas zajęć uczniowie uczą się nowych rzeczy i doskonalą umiejętności, które już zdobyły, umacniają wiarę we własne możliwości i są zachęcane do większej samodzielności.
Cele zajęć korekcyjno-kompensacyjnych.
Kluczowym cele zajęć korekcyjno-kompensacyjnych jest pomoc uczestnikowi w pokonaniu trudności uniemożliwiających mu uzyskanie dobrych wyników przedszkolu lub szkole. Prowadzący zajęcia nauczyciele korzystają z różnorodnych meto wspomagania rozwoju psychofizycznego, by osiągnąć najlepsze wyniki w pomocy dzieciom.
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne: ćwiczenia.
W czasie zajęć wykorzystywane są metody wspomagania rozwoju psychofizycznego, poprawy efektywności przyswajania treści programowych, korygowania i kompensowania zaburzeń funkcji poznanwczych poprzez:
- ćwiczenie poprawy koncentracji uwagi na danej czynności, spostrzegawczości;
- ćwiczenie poprawy pamięci i logicznego myślenia;
- doskonalenie sprawności ruchowej;
- polepszanie funkcji wzrokowej wraz z funkcją orientacji przestrzennej;
- usprawnianie funkcji słuchowej;
- doskonalenie sprawności manualnej; kształtowanie umiejętności porównywania, segregowania i samokontroli;
- poprawę umiejętności czytania;
- usprawnianie integracji percepcyjno-motorycznej;
- doskonalenie umiejętności pisania;
- poprawę umiejętności liczenia wraz z wykonywaniem średniej trudności działań;
- ulepszanie umiejętności stosowania poprawnej ortografii.
Źródło: Gazeta.pl e dziecko.