Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Stop przemocy, siła relacji

Celem wydarzenia było zwrócenie uwagi na znaczenie wzajemnego szacunku, empatii i współpracy w codziennych kontaktach między uczniami oraz kształtowanie umiejętności budowania pozytywnych relacji rówieśniczych. W trakcie całego tygodnia uczniowie brali udział w różnorodnych zajęciach, warsztatach i spotkaniach, które sprzyjały rozmowie, integracji i refleksji nad wartościami przyjaźni oraz dialogu.

W ramach działań odbywały się liczne inicjatywy klasowe i szkolne. Uczniowie uczestniczyli w wyjściach integracyjnych, wspólnych rozmowach i zajęciach, które wzmacniały więzi w zespołach klasowych. Klasy od pierwszej do ósmej przygotowały własne „Kodeksy życzliwości” lub plakaty pod hasłem „STOP przemocy – siła relacji”, w których zapisały wspólnie ustalone zasady wzajemnego szacunku i współpracy.

Odbyło się również spotkanie z funkcjonariuszką policji, która w ciekawy i przystępny sposób przedstawiła uczniom problem przemocy i agresji wśród dzieci i młodzieży. Podczas spotkania omówiono różne formy przemocy – fizyczną, psychiczną, słowną i cyberprzemoc – oraz ich konsekwencje prawne i emocjonalne. Uczniowie dowiedzieli się, jak reagować w sytuacjach zagrożenia, gdzie szukać pomocy i dlaczego warto mówić o trudnych doświadczeniach zamiast milczeć. Funkcjonariuszka zwróciła również uwagę na rolę świadków przemocy i podkreśliła, że reagowanie w takich sytuacjach to nie donoszenie, lecz forma wsparcia i troski o bezpieczeństwo innych.

Jednym z elementów tygodnia było „Drzewo dobrych słów”, gdzie każdy uczeń mógł przykleić na nim listek z miłym słowem lub dedykacją dla kolegi bądź koleżanki. W tym samym czasie działał szkolny radiowęzeł, który umożliwiał dedykowanie piosenek wybranym osobom, co wprowadziło radosny i serdeczny nastrój.

Piątek upłynął pod hasłem „Dzień bez stresu i niewłaściwych emocji”. Tego dnia uczniowie odpoczywali od kartkówek, sprawdzianów i odpowiedzi ustnych, a każda klasa zaprezentowała się w wybranym przez siebie kolorze ubioru, co podkreśliło wspólnotowy charakter przedsięwzięcia.

W czasie trwania całego tygodnia w szkole zorganizowano również kiermasz, który cieszył się dużym zainteresowaniem uczniów i nauczycieli. Była to okazja do wspólnego działania, rozmów oraz integracji całej społeczności szkolnej w przyjaznej atmosferze.